contact faliakou

ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ

Τρόπος Ζωής

Άρθρα σε περιοδικά και εφημερίδες, ΜΚΟ για τον καρκίνο και γιατροί υποστηρίζουν πως η υγιεινή ζωή βοηθά στη μακροζωία και στην πρόληψη πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου γενικότερα. Τι σημαίνει όμως υγιεινή ζωή; Να τρώμε σωστά και να ασκούμαστε συχνά. Ωστόσο, ο υγιής τρόπος ζωής σημαίνει πολλά περισσότερα:

1. Διατηρήστε ένα φυσιολογικό βάρος

Η διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους χωρίς σημαντικές αυξομειώσεις είναι ένα από τα καλύτερα μέτρα που μπορεί να λάβει κανείς για να διατηρήσει μία υγιή ζωή και να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου. Αυτό που έχει περισσότερη αξία όσον αφορά στο βάρος είναι το ποσοστό λίπους που υπάρχει σε κάθε σώμα. Όσο μεγαλύτερο είναι αυτό το ποσοστό, τόσο μεγαλύτερος και ο κίνδυνος να νοσήσει το άτομο από καρκίνο, καρδιοαγγειακή νόσο και διαβήτη. Στη διατήρηση του βάρους εμπλέκονται πολλοί παράγοντες όπως διατροφή, επίπεδα άσκησης, γονίδια και ηλικία.

Για να διατηρηθείτε αδύνατοι:

  • Κινηθείτε. Μέτρια, αεροβική άσκηση για τουλάχιστον τρεις ώρες εβδομαδιαία και άσκηση ενδυνάμωσης τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα.
  • Αποφεύγετε να κάθεστε για πολύ ώρα. Ακόμη και αν περπατάτε για 30 λεπτά καθημερινά το πρωί, δεν πρέπει να περνάτε το υπόλοιπο της ημέρας καθισμένοι. Σπάστε τις ώρες καθιστικής εργασίας με πεντάλεπτα διαλείμματα ανά μία ώρα.
  • Τρώτε για την υγεία σας. Καταναλώνετε πολλά φρούτα και λαχανικά. Βάλτε στόχο να γεμίζετε τα 2/3 του πιάτου σας με τέτοιου τύπου προϊόντα. Περιορίστε το κρέας και το επεξεργασμένο κρέας. Πιείτε πολύ νερό. Αποφεύγετε τα ζαχαρώδη αναψυκτικά και τα ανθρακούχα ποτά. Αποφεύγετε τις αλμυρές επεξεργασμένες τροφές και τα προ-μαγειρεμένα, συσκευασμένα γεύματα, τσιπς, κ.ά..

2. Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη πολλών μορφών καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου μαστού και του οισοφάγου. Εάν δεν πίνετε ήδη αλκοόλ, αποφύγετε να το ξεκινήσετε. Εάν καταναλώνετε αλκοόλ, περιορίστε τη συνήθεια αυτή σε ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες ή και λιγότερο.

3. Κοιμηθείτε σωστά

«Δεν μπορούμε να ζήσουμε ή να λειτουργήσουμε χωρίς ύπνο –μας βοηθά να πραγματοποιούμε όλα όσα θέλουμε στη ζωή». Πολλαπλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η χρόνια αϋπνία (μειωμένες ώρες βραδινού ύπνου) μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους και σε άλλα προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου. Χρειάζεται να κοιμόμαστε αρκετά και να δίνουμε στον ύπνο μας την προτεραιότητα που του αξίζει. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειαζόμαστε 7 με 8 ώρες καλού βραδινού ύπνου, χωρίς διακοπές.

4. Αποφεύγετε το κάπνισμα

Η οδηγία αποφυγής του καπνίσματος αποτελεί μία από τις σημαντικότερες συμβουλές στην πρόληψη του καρκίνου. Ο καπνός ενοχοποιείται για το 25% με 30% των θανάτων από καρκίνο παγκοσμίως. Παρά τον αποδεδειγμένα υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου εξαιτίας του καπνού, περίπου ένας στους πέντε ενήλικες καπνίζει, αγνοώντας αυτούς τους κινδύνους. Παράλληλα με το κάπνισμα θα πρέπει να αποφεύγεται και το παθητικό κάπνισμα, αφού έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί καρκίνο του πνεύμονα ακόμη και σε μη καπνιστές και συνδέεται με παθήσεις της καρδιάς και με κρίσεις άσθματος.

5. Καθίστε προσεκτικά κάτω από τον ήλιο

Οι περισσότεροι άνθρωποι δε βάζουν αντηλιακό όταν εκτίθενται στον ήλιο και όταν το κάνουν, δε φροντίζουν να το κάνουν σωστά με συχνές επαναλήψεις. Για να προστατέψετε το δέρμα σας, απλώνετε το αντηλιακό σε κάθε μέρος του σώματός σας που εκτίθεται στον ήλιο, επαλείφετε συχνά εάν ιδρώνετε ή κολυμπάτε ή κάθε δύο ώρες. Είναι σημαντικό να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο από τις 11πμ. έως τις 4μμ., να φοράτε ψάθινο πλατύγυρο καπέλο και γυαλιά ηλίου.

Ιδιωτικό Ιατρείο
Πύργος Αθηνών
Κτίριο Α, γραφείο ΙΙ Α1α,
2ος όροφος, Μεσογείων 2-4, 115 27 Αθήνα 

Τηλ.: 210 7254272
Φαξ: 210 7712112
Κιν.: 6977097989
faliakou@faliakou.gr

Νοσοκομείο Μητέρα
Β΄Κλινική Μαστού
Ερυθρού Σταυρού 6, 151 23 Μαρούσι, Αθήνα

Τηλ.: 210 6869670 & 6869684
Φαξ: 210 6893704